вторник, 12 август 2014 г.

Ориенталска сватбена картичка и моите първи експерименти с папките за релеф

Здравейте,


отбивам се да ви покажа един от онези проекти, които много харесвам, защото ми позволяват да мисля, да фантазирам и да експериментирам.

Получих поръчка от приятелка да изработя плик за пари за сватба в Тунис- нещо оригинално, нещо елегантно, ориенталски мотиви, може би български мотиви (булката е българка), но в никакъв случай претрупано- това искаше тя. 
Реших, че общото между двете култури са орнаментите, шевиците и извадих релефните папки на Sizzix, с които наскоро се бях сдобила. Заложих на комбинацията бяло и златно, защото ми се стори изключително елегантна.
Като стил в крайна сметка се получи леко старинен ефект, малко тип Приказките на Шехерезада, което стана по-скоро случайно (по-надолу може да прочетете), но пък останах много доволна, както и поръчителката.


За изработването: 
Не беше в никакъв случай сложно, но експериментирането ми отне най-много време, тъй като ефектът, който се стремях да постигна, беше съвсем различен, от този който се получи накрая. За целта, която си бях набелязала, се оказа, че нямах подходящите инструменти- в случая гумен валяк, който би ми помогнал да намажа самата папка от вътрешната и страна равномерно с боя и да постигна разлика в цветовете- изпъкнало бяло и вдлъбнато златно изображение. 
Ембосинг пудрата също се оказа неподходящо решение, тъй като не се разпределяше добре по частите от листа, които трябваше да покрие и полепваше по други части. 
В крайна сметка, след като видях, че с дунапренения валяк не става и опитите ми да си направя мой от разни гумени тръбички се оказа неуспешен, грабнах една суха четка и взех да мажа безразборно със смес от два вида златни акрилни боички- първо самата основа, след това леко и релефа.




От вътрешната страна на плика направих джобче за паричките с помощта на бордюрен пънч и поставих картичка, на която да се напише пожелание. Самата картичка също включва още един вид използване на папката за релеф- печатането. Отново намазах папката от вътрешната страна с акрилна боя само по частите, които исках да се отпечатат, поставих листа и притиснах с ръце ( без да минавам през пресата). Цветето в средата е мини релефна папка на Sizzix.
За рамки на пожеланието използвах щанца малка рамка на Sizzix, която разрязах на две и пооформих, след което боядисах с акрилна боя.
Декорацията е от стъклени мъниста, метални позлатени украшения и отново малък релефен елемент с кратко послание за младоженците.

Това от мен засега. 
Много писах  и се надявам да не съм ви отегчила с обясненията, а по-скоро вдъхновила за експерименти, защото какво по-хубаво от това да се отдадеш на въображението и вдъхновението си. А вие имате възможност да го направите този месец при Токбобок, където гост съм аз точно с този проект, а темата е Смесена техника, което значи много свобода, креативност и творене на воля.

До нови срещи,
Sophie

3 коментара:

  1. Софи, получило се е интересно и оригинално.

    ОтговорИзтриване
  2. Повече от перфектно! На това му казвам ръчна изработка - пот се лее от експерименти, а крайният вариант става за 15 мин! Страхотна картичка, Софи! Урочето ми беше много полезно! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  3. +1 за Plamnito. :) Крайният резултат е впечатляваш! Личи си, че има много работа зад него. Нали точно затова го обичаме това наше пусто хоби! :P Продължавай с експериментите и не спирай да ни вдъхновяваш с мини урочета. ;)

    ОтговорИзтриване